4th Grade Spanish

Unidad Uno: El Calendario

  1. Los días de la semana
  2. Mi horario escolar
  3. Los meses del año
  4. Los colores
  5. Frases esenciales

Unidad Dos: Mi Casa y Mi Cuarto

  1. Outline of La Casa
  2. Prepositions
  3. A Blue House
  4. Usamos __________ para __________
  5. En la casa…
    1. Los cuartos vocabulario
    2. La cocina vocabulario
    3. Los quehaceres de Sr. Wooly

Unidad Tres: Mi Barrio (total time: 5 weeks) 

Objective: Give students a solid understanding of why we conjugate verbs, and how to conjugate regular -er verbs in the present tense. Students learn vocabulary for la ciudad, el barrio, el mapa. 

  1. Mapa de la cuidad
  2. Direcciones
  3. Los días de la semana, yo hago ______
  4. Haz tu propria ciudad!
  5. -ER regular verbs (2 weeks)
    1. responder, leer, prometer, esconder, correr, meter, comer, beber, aprender

Unidad Cuatro: Mi Familia (total time: 3 weeks) 

Objective: Get students comfortable talking about their families, get students comfortable making conversation in preparation for Colorado Expedition to San Luis Valley.

  1. Árbol de familia
    • Materials
    • Day 1: Introduce vocabulary
      • Warm up: Complete the following sentences, “En mi casa, vive mi mamá, mi ________, mi ______________, y mi __________. Mi mamá se llama __________, mi _______________ se llama ____________, mi _______________ se llama _________________, etc.”
      • Review vocabulary, introduce them in pairs: tío/tía, primo/prima, etc.
  2.  Te presento a mi familia
  3. Las personalidades
  4. Las profesiones